Tänkvärt

Ibland när man kollar igenom gamla bilder så blir man verkligen förvånad över hur fort allting går. Där hittar man Freja som valp, när hon är några år gammal och fram tills idag. Förut var det väldigt stora kontraster i ansiktet med hennes bläs, men idag så har den smält ut lite då hon har blivit lite grå. Hon är fantastisk Freja, på alla sätt och vis. Det gör ont när man inser att det gick fort från att hon var sju tills idag då hon är nio, tio till sommaren. Hur ser det ut om några år och hur länge får hon finnas kvar? Sånt ger en verkligen en klump i halsen. Man ska ta tillvara på varje dag tillsammans, för det finns ett slut på alla sagor. Jag ska njuta av att bara få ha Freja tills den dag hon inte orkar mer, då måste jag vara stark nog och låta henne gå.
Min älskling som liten bäbis :)





(2007, 5 år gammal)
Jag tror att vi behöver djuren för att må som allra bäst. De ger oss så otroligt mycket. Freja ger mig så mycket glädje, varje dag. Hon är högt älskad min lilla tös.
.
Syftet med detta är att visa att livet går fort, trots att man inte tänker på det. Tänk att jag bara var 7år när Freja kom in i mitt liv, och nu är jag sjutton år gammal. Livet är vackert och man ska passa på att njuta av allt varje dag. Se positivt på livet och finna känslan av tacksamhet och att vara lyckligt lottad. För tänk vad mycket fint man har i sitt liv. Fundera för dig själv vad just du har. Kanske har du ett hus/lägenhet, en säng att sova i, mat på bordet osv. man kan rabbla länge och det är just när man gör det som man får den där känslan. Tacksamheten.
.
"Minns gårdagen, dröm om morgondagen, lev idag."

Logga 200

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback