Planer & tips

Provar mig på ett tidsinställt inlägg då jag inte kommer ha tid att blogga idag (fredag när detta publiceras). Dagen kommer tillbringas i skolan och sedan följer jag med en klasskompis hem då jag ska agera fotograf på en lokal hopptävling på lördagen. Tänkte ge er ett litet tips som passar bra till en ledig helgdag.
.
Använd ljuset när ni fotar. Har ni ett ganska skarpt solljus ute så kan det bli riktigt fräcka bilder inomhus. Ställ upp din modell så att solen lyser på motivet, den del som inte blir belyst kommer alltså bli väldigt mörk. Därefter kan du ändra inställningarna som du vill beroende på hur du vill ha bilden, lite ljusstyrka osv. Men prova dig fram och var inte rädd att testa nya saker, det kan bli riktigt bra.
Lycka till!
Logga 200

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback