Att skaffa hund

Ibland hittar man verkligen sådant som sätter ord på ens tankar. Som denna bild och denna citerade text. Så ofta jag grubblar om det här med hund. Valp blev det inte eftersom mina föräldrar skiljde sig. Så nu då? Jag ska plugga ett år till, samt förhoppningsvis jobba eftermiddagar. Och därefter flytta till Uppsala för att vidareutbilda mig. Hur ska jag ha tid, råd och allt som enligt mig är en självklarhet när man ska skaffa hund. Jag vill aldrig hamna i den sitsen då mitt lilla hjärta mår dåligt och man inte har ekonomi att ge den vård den behöver. Det känns inte rätt. Och vi har våra nöjen, våra relationer. Men hunden, den har och är helt beroende av oss och vad vi väljer att göra. Det är ett ansvar som jag tror många tar lite för lätt på faktiskt. Hundarna ger oss så fruktansvärt mycket, men innan jag skaffar hund vill jag veta att jag kan erbjuda den ett riktigt bra liv.
 
"If you can't train them, don't get them. If you can't afford them, don't get them. If you can't invest the time they so deserve, don't get them."
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback