Med målet att bli instruktör

Jag har nyligen påbörjat min väg mot att bli Allmänlydnadsinstruktör. Himla roligt om jag får säga det själv. Vi hade uppstart för två veckor sedan då vi tillbringade 5 dagar på klubben tillsammans med duktiga Anette Wengelin. Helt galet vad jag lärde mig mycket under den veckan, och vad intressant det är att lyssna på människor där det märks så otroligt tydligt att de kan hund. Fick höra en hel massa berättelser som hjälpte oss att koppla ihop faktan och verkligheten, och många skratt blev det. 

Första dagen började vi med att leka med alla hundarna, alla skulle givetvis också leka tillsammans med en hund man inte kände. Och lek är ju så otroligt viktigt, dels speglas tydligt relationen hund och förare emellan och dels är det en perfekt motivation i träningen. Vi har även under dessa dagar hunnit gå igenom Allmänlydnadspasset, få feedback på det och analyserat, analyserat och analyserat igen. Om kort och gott allt.
Har blivit om möjligt ännu mer inspirerad till att bli bättre, utvecklas och försöka lära mig så mycker jag bara kan. Har suttit som en svamp under hennes lektioner. Lyssnat på både henne och övriga blivande instruktörers tankar. Jag har fått flera olika uppgifter och uppdrag med mig hem tills nästa gång vi ses, så nu återstår det bara att ge gärnet för att jag en dag ska kunna stå där framför en grupp hundmänniskor och få kalla mig just instruktör.
Det är spännande det här med hund. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback